gud älskar dig.

Så älskade gud världen att han gav den sin enfödde son, för att de som tror på honom inte ska gå under utan ha evigt liv.
johannes evangeliet 3:16.
Det där är vackert men inte skulle jag offra livet på mitt barn för att rädda andra.

För jesus dog ju faktiskt offrad av sin far trots att det står i rommarbrevet 10:13
" Ty var och en som åkallar Herrens namn skall bli räddad"

Vi människor vi dör alla en dag det är det enda vi vet säkert, att varje dag som går är ett steg närmare döden.
Är det då inte märkligt att guds erbjudande till oss är:
"Syndens lön är döden, men guds gåva är evigt liv i Kristus Jesus, vår herre.

En snubbe som redan är död och sedan återuppstånden för att återförenas med sin fader i himlen och ta plats vid hans sida.
Jag kan bara konstatera att vi som på något märkligt vis måste ha drabbats av våra förfäders synder trots att vi var barn som skulle vara trygga,( "tryggare kan ingen vara än guds lilla barna skara")vi blev aldrig skyddade av den gud som dom vuxna bedyrade skulle vaka över oss tillsammans men en hel hoper änglar.
I stället fick vi lära oss att skydda oss själva och överleva utan skydd från en påhittad gubbe.

Är det inte lite märkligt att dom som kallar sig troende i så stor omfattning dömmer och ser ned på andra människor och levande varelser?

jag skulle vilja passa på att ge er en vink, min morfar var frikyrkopastor och han sa en gång till mig på direkt fråga om varför man måste gå i kyrkan för att träffa gud -: Kyrkan är till för oss som är svaga i tron, gud finns runt omkring dig i allt gott du gör i allt vackert du ser.

Alltså trots att han stod i kyrkan och predikade så menade han att denna bara var för dom som var svaga i sin tro.

Det kanske stämmer eftersom det ofta är dessa personer som förtrycker och förnekar andra människors rätt till eget liv.

vad vet jag jag tror ju bara på återfödelse och själsliga visdomar, på det egna ansvaret för min personliga utveckling.
kram Anna




 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0