Välkommen till min nya blogg!

hej och välkommen till min nya blogg.
den kommer att handla om civilkurage och barns rätt till en lycklig barndom.
jag har aldrig gjort sånt här förr så vi får prova oss fram hel enkelt.
jag har själv efterenheter av sexuella och mentala övergrepp ifrån min uppväxt .
jag vill att det ska bli en attityd förändring i samhället.
vi förväntar oss att barn som upplever dessa hemskheter ska komma och berätta men själva vågar många av oss vuxna inte ens läsa om det. hur ska vi då kunna ta in det barnet vill förmedla?
den som inte själv är öppen för att lära sig kan inte heller ta emot kunskap och där med inte heller hjälpa!!!

för att hjälpa måste vi våga prata och acceptera att det finns för att kunna för hindra att det fortsätter.
det är som med hus svamp om ingen gör någonting radikalt för att hindra den att växa så sprider den sig till oanade propotioner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0