han har öppnat pärleporten!

så att jag kan komma in. genom blodet har han frälst mig och bevarat mig som sin.

Eller jesu lilla lamm jag är på sin axel han mig bär över berg och djupa dalar in in i himlens djupa salar.

Fader vår som är i himmelen helgat varde ditt namn ske din vilja så som i himmelen så och på jorden.

Det är sånt som man matar barn med för att dom ska lyda och uppföra sig väl. sånt som vi fick oss till livs för att finna trygghet som det står i " tryggare kan ingen vara än guds lilla barna skara".

Jag tror mig kunna säga att jag vet mer än dom flesta i min släkt om vad som står i Bibeln och detta trots att jag aldrig lyckades få en silversked på kyrkans barntimmar.

Bibeln säger att du ska inte ställa dig till doms över andra ty endast gud kan dömma.
det finns massor med vägledning till den som vill följa den goda guden men tyvärr så lever åtminstånde inte stora delar av min mors släkt efter den goda gudens vilja.
dagligen så gör dom saker som skadar andra och orsakar andra människor lidande.
ja, jag vet att jag orsakar dem smärta ifrån den rädsla som vaknar i dem men jag tror inte på deras gud och har aldrig kallat mig god kristen människa.

Det enorma förakt som jag känner inför personer som, vill vara för mer än andra, är så svaga och ynkliga och har sådan bristande empati förmåga som dessa, går inte att klä i ord.
Jag trodde på dom och litade på dom jag hade inte ett val utan kunde enbart acceptera att det som sker är guds vilja.
Nu föraktar dom mig för att jag försvarar de barn jag en gång var, försvarar det dom borde ha skyddat.
Nu räds dom min vrede så mycket att dom ger sig på svagare personer i sina försök att komma åt mig.

"jesus sa: att om inte du förändrar dig och blir till ett litet barn så kan du inte komma till himlen."
han jagade ut dom skrift lärda ur templet, han dömde sådana som inte visade kärlek och omtanke eller ånger.

men som litet barn är man oskyddad och det ända skydd man har är dom vuxna i sin omgivning samt sin förmåga att fly in i en fantasi värld.
våld föder våld säger man , det man lätt glömmer är att våld inte behöver vara fysiskt utan kan var mentalt.

ni kommer i fortsättningen att få ett bibelsitat varje dag tillsammans med en reflektion om min egen erfarenhet runt sitatet. många kramar Anna



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0